Naprawdę dużo można powiedzieć o kulturystyce – sport ten jest równie popularny, co budzący kontrowersję, chociaż należy jednak przyznać, że opinie w społeczeństwie na temat dyscyplin siłowych od jakiegoś czasu ulegają stopniowej poprawie. Nie sposób zaprzeczyć, że w dużej mierze jest to skutek poszerzenia oferty rozmaitych siłowni oraz powstania nowych dziedzin kulturystyki – nie nastawionych już na jak najlepszą rzeźbę oraz największe mięśnie, a służące po prostu poprawie sylwetki, kondycji i samopoczucia – okazuje się, że trenowane w tych celach sporty sprawdzają się równie dobrze, co bieganie czy jazda na rowerze. Podobnie jak wiele innych dyscyplin, tak i kulturystyka niesie ze sobą pewne ryzyko, które towarzyszy w szczególnej mierze tym, którzy do treningów podchodzą lekkomyślnie, nie analizując swojego zestawu ćwiczeń i często nadwyrężając w ten sposób mięśnie i cały organizm. Dużym niebezpieczeństwem dla osób, które lubią spędzać czas na siłowni jest również niezbilansowana dieta – decydując się na pracę nad swoim ciałem właśnie w ten sposób, pamiętajmy, że jest to wielki wysiłek dla całego naszego organizmu. Wszystkie z ćwiczeń wiążą się z utratą z organizmu cennych substancji odżywczych, które zużywane są do budowy mięśni – kulturysta, nieważne, czy zawodowy, czy zajmujący się tym sportem tylko i wyłącznie amatorsko, powinien koniecznie uzupełniać wszystkie niedobory za pomocą odpowiednich potraw, zawierających dużo białka, a także – w razie konieczności – odżywek oraz specjalnych preparatów.

Comments are closed.