6Wielu ludzi obawia się korzystania z siłowni. Zazwyczaj są to osoby z nadwagą wstydzące się swojej sylwetki. Bardzo chciałyby by one chodzić na siłownię i móc korzystać z różnorakich sprzętów, jednakże nie chcą one być ofiarą żartów. Niestety gdy zdecydujemy się odwiedzić siłownię, zazwyczaj zobaczymy w niej osoby, które wydawało by się, że siłowni tak naprawdę nie potrzebują. Ich smukłe sylwetki są powodem dla kompleksów dla ludzi z nadwagą. Osoby puszyste czują się więc w takich miejscach nieswojo i nic w tym dziwnego. Dlatego też, jeśli w naszej okolicy nie ma siłowni do której uczęszczają osoby o różnych sylwetkach, najlepiej pierwsze treningi rozpocząć w domu. Nie będziemy potrzebować do tego specjalistycznego sprzętu. Warto jednak zaopatrzyć się w film instruktarzowy z seriami ćwiczeń na różne partie ciała. Na wytrzymałość szczególnie pomocne są ćwiczenia cardio. Są one jednak tak wyczerpujące, że już około piętnaście minut wystarczy, by przeciętnie wysportowana osoba mocno się zmęczyła. Z tego też powodu nie zaleca się stosowania ich częściej niż raz w tygodniu, gdyż mogą powodować zmęczenie oraz negatywnie wpłynąć na nasz stan zdrowia i samopoczucie. Należy pamiętać, by wykonywać je etapami, a nie zaczynać od razu od najtrudniejszych, co na pewno nie poprawi naszej motywacji.

Comments are closed.