Nie bez powodu na pewno kulturystyka cieszy się dziś tak dużą popularnością. Na siłownie w całym kraju, a także poza tym uczęszcza coraz więcej osób. Nie wszystkie z nich mają ambicję zostać zawodowymi kulturystami, lub w inny sposób związać się ze sportami siłowymi, a po prostu chcą dobrze wyglądać i zadbać o swoje zdrowie – a ćwiczenia z zakresu kulturystyki nadają się do tego jak mało które. Oczywiście nie brak i takich osób, które ćwiczenia i treningi na siłowni traktują o wiele poważniej, poświęcają na nie wiele czasu, uwagi, a także pieniędzy, chociaż należy przyznać, że zarówno sprzęt, jakiego potrzebujemy by trenować w domowym zaciszu, jak i karnety na siłownie są coraz tańsze i bardziej przystępne. Pomimo wielkiej ilości zalet, z jakimi wiąże się korzystanie z siłowni, nie możemy zapomnieć o tym, że, tak jak zresztą niemal każdy inny sport, wiąże ona z ryzykiem kontuzji – ryzyko to jednak można zniwelować dzięki stosowaniu się do porad instruktora oraz z umiarem poświęcając się ćwiczeniom. Przy uprawianiu kulturystyki, zarówno w celach zdrowotnych, jak i na poziomie zaawansowanym, niezwykle ważna jest odpowiednia dieta, w razie potrzeby wspomagana odżywkami oraz suplementami diety – wizyty na siłowni są sporym wysiłkiem i koniecznie musimy dostarczyć po nich organizmowi wszystkie niezbędne składniki pokarmowe.