Niewiele jest obecnie sportów, które cieszyłyby się równą popularnością, co kulturystyka. Najważniejszą, jak się wydaje, zaletą sportów siłowych jest fakt, że każdy z nas – z lepszym bądź też nieco gorszym skutkiem – może je uprawiać. Wizyty na siłowni polecane są osobom w niemal każdym wieku, a lista schorzeń, które stanowią zdecydowaną przeszkodę w trenowaniu kulturystyki jest niewielka. Nie każdy wprawdzie będzie wybitnym kulturystom, jednak nie sposób zaprzeczyć, że regularne wizyty na sali ćwiczeń na nasz organizm mogą wywrzeć tylko i wyłącznie pozytywny wpływ. Przede wszystkim musimy zaznaczyć, że kulturystyka nie jest jednorodną dziedziną i w jej ramach wyróżnić można wiele nurtów – niektóre z nich przeznaczone są tylko i wyłącznie dla najbardziej ekstremalnych fanów tego sportu, inne zaś polecane są każdemu, kto ma ochotę zadbać o swoje ciało. Z racji tego, że większość ćwiczeń wykonuje się przy dość dużym obciążeniu – tylko wtedy przynoszą one efekty – przed przystąpieniem do treningów warto zwrócić uwagę na to, jakie są nasze możliwości, a dobór poszczególnych ćwiczeń skonsultować z kimś, kto się na tym zna – może to być nasz trener bądź instruktor. Unikniemy w ten sposób wielu przykrych sytuacji, takich jak nadwyrężone stawy oraz ścięgna, czy też nawet bardziej poważne kontuzje.

Comments are closed.