Nie ma na pewno jakichkolwiek wątpliwości co do tego, jak wiele korzyści możemy wynieść z uczęszczania na siłownię oraz trenowania rozmaitych odmian kulturystyki. Oczywiste jest, że w ten sposób po jakimś czasie uzyskamy imponującą sylwetkę, pozbędziemy się zalegającego tłuszczu oraz sprawimy, że będziemy czuć się dobrze, ciesząc się świetną kondycją i nienagannym stanem zdrowia oraz wyglądem. Oprócz tych nieopisanych zalet, warto jednak wspomnieć o niebezpieczeństwach, jakie czekają na zwłaszcza tych dopiero początkujących i stawiających swoje pierwsze kroki kulturystów i miłośników siłowni. Podstawowym niebezpieczeństwem są na pewno kontuzje – a o nie na siłowni, jak możemy się domyśleć, nietrudno. Wystarczy przecież tylko odrobinę za duży ciężar, byśmy mogli nabawić się nadwyrężonego mięśnia czy ścięgna. Kontuzje te, oprócz tego że są na pewno dokuczliwe i niebezpieczne dla naszego zdrowia, mogą również czasem uniemożliwić nawet dalsze treningi przez określony czas, a więc przynieść skutek odwrotny do zamierzonego. Poza tym, pamiętajmy o tym, by każdy trening poprzedzać odpowiednią rozgrzewką. Poza tym, osoby trenujące na siłowni powinny zwracać uwagę na to co jedzą, dbając o to, by w ich diecie znajdowało się sporo węglowodanów oraz białka, w razie potrzeby wspomagając się odżywkami.

Comments are closed.